
Zajęcia dydaktyczne
Działania zawarte w scenariuszach dostosowują do potrzeb i możliwości rozwojowych dzieci,
ich zainteresowań oraz pasji, aby po każdym działaniu dzieci miały rozbudzoną
ciekawość poznawczą, poczucie sukcesu i niedosyt wynikający z zakończenia zajęć.
Podczas swojej pracy nauczyciele stosują liczne metody twórcze i aktywizujące oraz metody klasyczne oparte na samodzielnym działaniu dziecka. Zajęcia planowane są tak, aby stymulowane były wszystkie zmysły. Stosowane są liczne bodźce pobudzające do działania, wywołujące zaangażowanie
i utrzymujące ciekawość dziecka na wysokim poziomie przez cały czas trwania zajęć.
Zajęcia zawsze przyjmują formę fabularyzowanej zabawy, która jak każda bajka ma początek (zawiązaną intrygę uruchamiającą zaangażowanie i motywację dzieci do działania), rozwinięcie
(bajkę, którą tworzą dzieci rozwiązując problem pojawiającej się postaci, wykonując przy tym aktywizujące zadania dostosowane do indywidualnych możliwości rozwojowych
(co wzmacnia poczucie sukcesu z wykonanego działania) oraz zakończenie
(wyciąganie wniosków, podsumowanie pracy i zakończenie intrygi).
Dzięki takiej formie zajęć dzieci rozwijają komptencje
czytelnicze, matematyczne, przyrodnicze, artystyczne
i ruchowe w tempie, którego dorośli nie są
w stanie sobie wyobrazić.




Zajęcia dydaktyczno – wychowawcze
odbywają się codziennie
we wszystkich grupach wiekowych.
Opracowują twórcze, aktywizujące
i fabularyzowane scenariusze zajęć dziennych,
w które wplatają wielozmysłowe oddziaływania, aktywizujące zmysł smaku, dotyku, węchu,
wzroku i słuchu oraz elementy zabawowe, wzmacniające pozytywne emocje niezbędne
w procesie percepcji.